Поради батькам дітей з ООП
Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину
загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
-
Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива.
-
Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потребами– це довготривалий, складний процес,
що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
-
Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина
просто «виключиться» і не почує Вас.
-
У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко
визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в закладі освіти.
-
Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі
незначні.
-
У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі
діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для
дитини.
-
Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему
правил поведінки дитини в класі освітнього закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
-
Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо
необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців.
-
Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не
виконуйте завдання за неї.
-
Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
-
Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.
Корекція розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через
це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі заняття,
відповідно до віку і можливостей дитини.